njae ni, vad tänker ni med?


idag har jag upplevt något som är bland det läskigaste jag upplevt någonsin!
jag, Sophia och Matilda har varit på gudstjänst i Pingstkyrkan..
det började helt okej med lite härliga sånger som hela församlingen sjöng med i.
men sen gick det bara utför och blev bara värre och värre..
när pastorn stod och bad en bön så stod alla i församlingen i sin egna lilla
värld och mumlade böner för sig själva. vissa stog med armarna rakt upp och
ibland hörde man ett "halleluja" eller ett "amen" ropas rakt ut.
under hela gudstjänsten ropade folk "amen" så fort någon sa något om frälsning
eller gud eller jesus.. på slutet kom en kvinna upp på scenen och talade om
nån historia i bibeln. hon skrek i mikrofonen så man ville helst hålla för öronen.
när hon hade berättat historian började hon tala i tungor, det var helt sjukt.
sen fick dom som ville komma fram framför scenen så skulle några medlemmar
ur församlingen be för dom. en kvinna började gråta, en man talade i tungor och
höll sina händer på en kvinnas axlar i säkert femton minuter. en annan kvinna stog
med händerna rakt ut och babblade och var som i trans. tre gubbar stog och höll
om varandra och bad en bön ihop. om man vände sig bakåt satt det församlings-
medlemmar och log och såg helt borta ut. det var helt sjukt! hade pastorn sagt
åt någon i församlingen att rulla runt på golvet eller sparka någon i magen hade
den bergis gjort det! jag hade en ganska bra bild av Pingstkyrkan och tyckte att
det verkade som en av de vettigare kristna församlingarna. men fyfan vad den
bilden har ändrats nu. jag blir typ arg när jag tänker på det. tycker synd om
människorna som är medlemmar där. nu har jag bara ännu ett bevis på hur
dåligt det är med religion. sorry Pingstvänner men ni lyckades inte frälsa mig
som ni tydligen lyckats med alla de andra ni pratade om..


Kommentarer
Postat av: PÅLI

hahahaha

2010-04-27 @ 16:27:10
Postat av: tams

HAHAHAHA DOG!

2010-05-24 @ 21:14:44
URL: http://milestogo.blogg.se/
Postat av: elias

"tycker synd om

människorna som är medlemmar där" är lätt inte nedvärderande. :p

2010-05-24 @ 22:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0